Individuel træning: bedre kommunikation af strategiske indsatser og forandringer

Skal du melde en ny strategi ud? Skal du lancere en forandring internt i organisationen? Skal du forklare et nyt strategisk projekt? Og vil du gerne sætte retning samt have commitment, ejerskab og følgeskab? Så er det et individuelt forløb i bedre kommunikation af strategiske indsatser og forandringer, du skal have fat i.

Her får du et forløb, der både styrker dig på strategisk, taktisk og operationelt niveau. Så du får redskaber til både de store kommunikationsstrategiske tanker, den taktiske planlægning og helt hen til, hvordan du får det sagt.
Vi har blandt andet hjulpet:
  • topchefer, der skulle lancere en ny strategi,
  • direktører, der netop var tiltrådt og gerne ville signalere deres nye retning i organisationen,
  • direktører, der gerne ville koble deres personlige ledelseskommunikation med den strategiske retning
  • HR-chefer, der skulle opbygge en plan for et forandringsinitiativ,
  • mellemledere, der skulle kommunikere en strategi, de ikke var 100% enige i, men stadig skulle have organisationen med på.
Forløbet gav mig et godt indblik i, hvilke vigtige overvejelser og grundig forberedelse, der er nødvendige for effektiv og konstruktiv kommunikation af forandringer. De praktisk anvendelige anvisninger og cases satte mig i stand til at komme i gang straks efter forløbet
Neel Stauning
Lean Specialist, LEO-Pharma
Vi leverer individuel sparring i:
  • at få bragt liv til strategien og forandringen,
  • at bygge en serie af kommunikationsindsatser, der skaber ejerskab og følgeskab og hvor du samtidig sætter retning,
  • kobling mellem dig som person (personligt brand) og den forandring eller strategiændring, du ruller ud (corporate brand og værdier),
  • bindingen mellem det strategiske, det taktiske og ordene, der kommer ud af din mund, så det skaber en helhed,
  • at involvere og spille dine interessenter gode, så de aktivt spiller med i forandringen eller strategiudmeldingen.
Alt sammen forskningsbaseret og tilpasset til din personlige stil.

Og vi kombinerer gerne med råd om at opbygge præsentationer eller mødeoplæg eller med hvordan du kan argumentere og overbevise .

Form og forløb

Et individuelt forløb skræddersyes til dine behov. Der er forskel på, om du har en enkelt case, hvor det er afgørende at få det rette ’ja’, eller om du gerne vil have generelle værktøjer, der gør dig bedre i hverdagen.
Overordnet arbejder vi med følgende format:
  • Træningsgange på 1,5-2 timer per gang, hvor vi både giver dig redskaber og værktøjer og træner dem med dig – og med dine egne cases, så du både bliver bedre og får forberedt planer og oplæg, du alligevel skulle forberede.
  • Somme tider bruger vi videooptagelser af dig undervejs, så du selv kan se, hvad du gør godt og hvor der skal ændres i det operationelle – og så du kan se, hvordan du udvikler dig undervejs (det kan være svært selv at mærke, at man faktisk gør tingene anderledes og at det virker, hvis ikke man også ser sig selv udefra med video)
  • Oftest i en serie af 6 træningsgange med 1-2 uger mellem hver, så vi løbende gør dig bedre.
  • De første gange rummer ofte også en analyse af, hvordan vægtningen skal være mellem strategisk, taktisk og operationelt niveau for at give højest udbytte.
  • Mellem træningsgangene gennemgås fremskridt og indsats, så intet bliver overset og fokus holdes på det vigtigste for den enkelte deltager.
En træningsgang kunne fx udgøres af:
  • Forandringskommunikation. Værktøjer til at bygge en plan for at kommunikere forandringer.Det kan ikke klares med et oplæg – forskningen viser, at det kræver en særlig proces, som vi arbejder med.
  • Personligt brand. Hvad står du for, hvad kommunikerer du og hvordan er koblingen til virksomheden. Man behøver ikke leve alle virksomhedens strategiske værdier, men hvis ikke man selv gør det, så skal man sikre sig, hvem der så gør.
  • Signaturhandlinger og mål. Hvad er målet? Hvad gør medarbejderne bagefter, hvis det har været en succes? Det er vigtigt at definere, hvilke handlinger (hvis nogen) man ønsker at fremkalde.
  • Stakeholderanalyse. Det er afgørende for god forandringskommunikation, at man kender sine målgrupper og interessenter. Og ved, hvad de tænker og synes. For ellers kan man ikke ramme dem, der hvor de er.
  • Adfærdsændrende kommunikation. Et er kommunikation. Noget andet kommunikation, der forandrer adfærd. Her siger forskningen, at der skal særligt greb til, hvis det skal virke. Dem arbejder vi naturligvis med.
  • Forløbet afslutter vi med en fælles evaluering, og du får råd og værktøjer til, hvordan du kan arbejde videre og forbedre dine retoriske evner yderligere.

Forberedelse

Vi gør meget ud af forberedelse, idet det er vores erfaring, at det vigtigste succeskriterium er, at alle forventninger til indhold, form og tempo afstemmes både før og under et forløb. Derfor er det også vigtigt, at vores rådgiver har talt med dig, der skal have det individuelle forløb, før vi starter, så vi sikrer, at vi kender dine forventninger og ved, hvordan vi bedst kan give dig udbytte af forløbet.

Tag kontakt

Lad os tage en snak eller udfyld kontaktformularen
Du kan kontakte os online ved at bruge formularen nedenfor. Vi kontakter dig hurtigst muligt – og ser frem til at drøfte, hvordan vi kan forbedre din kommunikation, retorik og ledelse.