”Al den faglige viden i verden kan være ligegyldig som leder, hvis ikke man formår at kommunikere det ud og få alle med på et strategisk niveau – derfor har jeg valgt forløbet.” – Steen Lund Andersen, HR-Leder i Nordea

 

Ledelse kræver kommunikation. God ledelse kræver god kommunikation!

Vores uddannelse gør dig endnu bedre som leder. Ikke ved hjælp af klassiske management tools, men ved at fokusere på din ledelseskommunikation. For god ledelse handler om god kommunikation.

Forløbet er overbygningen til din lederuddannelse - med fokus på eksekveringen af strategier, at lave knivskarpe udmeldinger og oplæg og at lede både tæt på og på distancen.

 

Vi giver dig konkrete retoriske værktøjer, som kan hjælpe dig med at skabe retning, følgeskab og adfærdsændringer hos dine medarbejdere, når du har brug for det. Og guess what, de kan implementeres fra dag 1!

Vi har ét fokus: At gøre dig endnu bedre. Derfor arbejder du også undervejs med egne udfordringer og cases og møder førende forskere, trænes af dygtige retorikere og får best practice fra erfarne erhvervsfolk.

Dermed får du kombinationen af faglig viden, grundig træning, netværk med andre ledere og individuel sparring på dine udfordringer.

 

Hvem er målgruppen?

Forløbet er målrettet ledere på topniveau. En stor del af deltagerne arbejder internationalt og de fleste har både medarbejdere lokalt og på distancen.

Blandt de profiler, der er på akademiet er:

  • En ordførende direktør for en international virksomhed med hovedsæde i DK.
  • En HR- og kommunikationschef for en international virksomhed med aktiviteter i 16 lande.
  • En chef for value proposition i en stor nordisk bank.
  • En administrerende direktør for en større international it-virksomhed.
  • En landedirektør fra en stor europæisk virksomhed.
  • En områdedirektør fra den finansielle sektor.
  • Og flere andre ...

 

Hvad får du med?

Dine egne cases

Du arbejder med cases fra din egen hverdag, som vi krydrer med direkte anvendelig ledelsesteori, gruppeoplæg, video-feedback og individuel træning. Så du efter hvert modul kan gå direkte hjem og bruge det lærte. Du arbejder altså samtidig med at du lærer.

Netværk og nye idéer

Du vil møde andre ledere på dit ledelsesniveau, som du kan udveksle idéer, best practice og erfaringer med. Brug det aktivt og ofte. Det giver god inspiration.

Du har indflydelse på datoerne

Som topleder har du travlt! Derfor finder vi først deltagerne, og dernæst datoer der passer alle. Vi har små hold, på maks. 8 deltagere, så vi kan kan være fleksible og ikke mindst nærværende. Og de individuelle træninger lægger du selv, når det passer dig.

Du vil få masser af individuel træning og rådgivning, så du udvikler din personlige kommunikations- og ledelsesstil. Vi tager udgangspunkt i en praktisk tilgang til retorik og kommunikation, dvs. at du gennem oplæg, diskussioner og konkret træning bliver knivskarp, når du skal gå forrest og implementere strategi, lede forandringer og bære kultur.

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE 

 

Opbygning og indhold

Forløbet varer ca. 4 måneder, og består af 5 fællesmoduler med holdundervisning og 5 individuel træninger af 1,5 time. På de individuelle træninger får du tilknyttet en fast rådgiver, der hjælper dig med at løfte og finpudse din personlige kommunikationsstil.

Modulerne er:

  1. Mastering the personal brand: Troværdighed, personligt brand og ledelsesrum
  2. Strategic persuasion and operational communication: Forandringer, implementering og storytelling
  3. Motivational rhetoric and nonverbal leadership: Overbevisende mundtlig formidling og kropssprog
  4. Efficient distance management and written leadership: Effektiv ledelseskommunikation på distancen
  5. Productive meetings and powerful discourse: Bedre møder og samtaler

 

1: Mastering the personal brand

Hvilken type leder er du? Du kender sikkert dig selv fra flere personlighedstests. Men hvad betyder det for, hvordan du kommunikerer? Forskning viser, at der groft sagt findes tre typer: Den karismatiske, den troværdige og 'en-af-os'-typen. Hvordan smitter din kommunikation af på dit valg?
Dette modul handler om, hvilket billede eller hvilken persona, du vil tegne. Hvad skal dine kollegaer synes om dig? Men også om, hvilket billede din kommunikation giver af dem. For ligesom man tegner et billede af sig selv, når man kommunikerer, tegner man et af modtageren. Men hvilket billede skal du tegne, hvis de skal gøre det, du gerne vil?

 

2: Strategic persuasion and operational communication

I står med en ny strategi. Du skal melde den ud til hele divisionen. Det er vigtigt, de tager den til sig, da den udstikker kursen for jeres arbejde de næste par år. Men hvordan søren får du det kommunikeret bedst muligt?

Alt for mange ledere tænker, at et oplæg af 30-40 minutters varighed sikkert er nok ... det er det ikke. Dette modul giver dig redskaberne til at lægge den stærke slagplan, der med mere end en enkelt pep-talk får dine medarbejdere til at tage strategi, ny organisation, nye værdier eller noget helt fjerde til sig. Og som giver dig en forståelse af, hvordan man flytter folk fra et standpunkt til et nyt. Trin for trin.

 

3: Motivational rhetoric and nonverbal leadership

Nej, det er ikke (kun) ølkasseoplæg, det handler om. Men jo, det er et spørgsmål om at brænde igennem, når du siger noget. Alt for meget viden og fakta; et utal af detaljer, der kun er vigtige for dig; og alt for langt fra strategi til medarbejdernes virkelighed ... sådan ser mange oplæg fra ledere desværre ud. Og det gør, at medarbejderne alt for sjældent forstår den nye strategi, der er brugt så mange ressourcer på.

Her går vi tæt på dig, din måde at holde oplæg på og dine muligheder for at ramme plet. Kropssprog, rød tråd samt viden om anerkendende kommunikation udgør rygraden i dette modul. Vi lover, du brænder bedre igennem bagefter!

 

4: Efficient distance management and written leadership

Er du en af de ledere, hvis medarbejdere sidder i et andet land, i en anden by, i en anden bygning eller i en anden del af huset, så kender du til distanceledelse. Og det er typisk sådan, at medarbejderne længst væk altid føler, at de får alt sidst at vide, at du ikke er ret meget hos dem og at du ikke synes, de er vigtige. Samtidig er du nok nødt til mest at kommunikere med dem via skype, telefon og mail - og nok mest det sidste.

Distanceledelse handler om, hvordan du bedst bruger dine kommunikationsværktøjer til at lede, motivere og guide dine medarbejdere. Særligt når du ikke sidder midt blandt dem.

 

5: Productive meetings and powerful discourse

Du har indkaldt til møde. Du ved, hvad du gerne vil opnå. Men mødet bliver ikke helt, som du havde drømt om. Deltagerne taler om alt andet end dagsordenen. Og når du kommer med dine pointer, lytter de - men reagerer ikke som du vil have dem til. Og de stiller spørgsmål til andre dele af punkterne end det centrale.

En analyse viser, at vi kunne spare næsten 14 arbejdsdage per år, hvis vi blev bedre til at holde møder. Og det er ikke kun medarbejderne, der skal forbedre sig. På dette modul får du træning, tips og tricks til at få dine deltagere til at gøre, som du gerne vil have dem til. Intet mindre.

 

360-graders kommunikationsanalyse

Inden forløbet begynder, får du en 360-graders analyse af dine kommunikative styrker og svagheder, som er udgangspunkt for den personlige træning. Værktøjet måler på 7 forskellige ledelsesmæssige kernekompetencer, som alle har afgørende betydning for effekten af din kommunikation. 

 

Vil du med?

Alle uddannelser oprettes løbende, på efterspørgsel. Vi kører hold med min. 5 deltagere (maks. 8). Bemærk: De individuelle træninger planlægges efter tilmelding. 

Næste forløb starter: foråret 2019.

Kontakt os meget gerne, hvis du vil høre mere, har spørgsmål eller vil reservere en plads på et kommende hold.

+45 32 95 55 95 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE

 

Praktisk information

Forløbet inkluderer:

  • 5 dage med undervisning og fuld forplejning
  • Rhetorical Intelligence View 360-analyse (inkl. rapport og feedback)
  • 5 x 1,5 times personlig træning
  • Undervisningsmateriale

Undervisning og træning foregår i vores egne lyse og venlige lokaler i Søborg. Datoer og tidspunkter fastlægges, så snart et hold er fyldt. Vi forsøger at imødekomme alle ønsker til afholdelse bedst muligt.

 

Hvad siger tidligere deltagere?

 

Citationstegn til citater. guld. 50x50

Esben Egede Rasmussen. Direktør, Fødevarestyrelsen

"Forløbet hos Rhetorica er det mest direkte anvendelige, jeg nogensinde har været på. Jeg har kunnet gå hjem og implementere det lærte samme dag og har oplevet den positive effekt af at holde bedre taler, bedre møder, og i det hele taget blive skarpere og mere bevidst om min kommunikation."

 

Rikke Dresing. Underdirektør, Middelfart Sparekasse

"Jeg har rykket mig på væsentlige punkter efter forløbet hos Rhetorica. Et punkt er bevidstheden om, hvad kropssproget betyder for min gennemslagskraft, når jeg kommunikerer. Og et andet er at være skarp på formålet med min kommunikation, hver eneste gang jeg skal ud med et budskab."

 

Morten Eggert Troen. Group Business Development Director, Bunker Holding

 ”God kommunikation handler om at gøre sig umage og være på forkant. Som erfaren leder og kommunikator har forløbet hos Rhetorica givet mig den ekstra dimension i min kommunikation, som jeg havde behov for. Og en erkendelse af, at det kræver vedholdende træning og parathed at kommunikere overbevisende.” 

 

Referencer

Ledere fra disse virksomheder har tidligere deltaget:
Fødevarestyrelsen, Middelfart Sparekasse, Nykredit, Nordea, Sydbank, Danske Spil, Dansk Sygeplejeråd, Folketinget, Sund & Bælt Holding, University College Sjælland, Energinet, Bunker Holding, Miracle, SimCorp, Cembrit, GN Resound, Atkins Global, Nielsen & Nielsen Holding, Pressalit, Dansani, Micro Matic, Bagsværd Kostskole, Faxe, Herning, Hillerød og Skanderborg Kommune.

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE 

 

 1 

stdClass Object
(
    [id] => 17
    [asset_id] => 160
    [title] => Forløb i ledelses-, strategisk og forandringskommunikation for ledere
    [alias] => uddannelse-topledere
    [introtext] => 

 

Ledelse kræver kommunikation. God ledelse kræver god kommunikation!

Vores uddannelse gør dig endnu bedre som leder. Ikke ved hjælp af klassiske management tools, men ved at fokusere på din ledelseskommunikation. For god ledelse handler om god kommunikation.

Forløbet er overbygningen til din lederuddannelse - med fokus på eksekveringen af strategier, at lave knivskarpe udmeldinger og oplæg og at lede både tæt på og på distancen.

 

Vi giver dig konkrete retoriske værktøjer, som kan hjælpe dig med at skabe retning, følgeskab og adfærdsændringer hos dine medarbejdere, når du har brug for det. Og guess what, de kan implementeres fra dag 1!

Vi har ét fokus: At gøre dig endnu bedre. Derfor arbejder du også undervejs med egne udfordringer og cases og møder førende forskere, trænes af dygtige retorikere og får best practice fra erfarne erhvervsfolk.

Dermed får du kombinationen af faglig viden, grundig træning, netværk med andre ledere og individuel sparring på dine udfordringer.

 

Hvem er målgruppen?

Forløbet er målrettet ledere på topniveau. En stor del af deltagerne arbejder internationalt og de fleste har både medarbejdere lokalt og på distancen.

Blandt de profiler, der er på akademiet er:

  • En ordførende direktør for en international virksomhed med hovedsæde i DK.
  • En HR- og kommunikationschef for en international virksomhed med aktiviteter i 16 lande.
  • En chef for value proposition i en stor nordisk bank.
  • En administrerende direktør for en større international it-virksomhed.
  • En landedirektør fra en stor europæisk virksomhed.
  • En områdedirektør fra den finansielle sektor.
  • Og flere andre ...

 

Hvad får du med?

Dine egne cases

Du arbejder med cases fra din egen hverdag, som vi krydrer med direkte anvendelig ledelsesteori, gruppeoplæg, video-feedback og individuel træning. Så du efter hvert modul kan gå direkte hjem og bruge det lærte. Du arbejder altså samtidig med at du lærer.

Netværk og nye idéer

Du vil møde andre ledere på dit ledelsesniveau, som du kan udveksle idéer, best practice og erfaringer med. Brug det aktivt og ofte. Det giver god inspiration.

Du har indflydelse på datoerne

Som topleder har du travlt! Derfor finder vi først deltagerne, og dernæst datoer der passer alle. Vi har små hold, på maks. 8 deltagere, så vi kan kan være fleksible og ikke mindst nærværende. Og de individuelle træninger lægger du selv, når det passer dig.

Du vil få masser af individuel træning og rådgivning, så du udvikler din personlige kommunikations- og ledelsesstil. Vi tager udgangspunkt i en praktisk tilgang til retorik og kommunikation, dvs. at du gennem oplæg, diskussioner og konkret træning bliver knivskarp, når du skal gå forrest og implementere strategi, lede forandringer og bære kultur.

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE 

 

Opbygning og indhold

Forløbet varer ca. 4 måneder, og består af 5 fællesmoduler med holdundervisning og 5 individuel træninger af 1,5 time. På de individuelle træninger får du tilknyttet en fast rådgiver, der hjælper dig med at løfte og finpudse din personlige kommunikationsstil.

Modulerne er:

  1. Mastering the personal brand: Troværdighed, personligt brand og ledelsesrum
  2. Strategic persuasion and operational communication: Forandringer, implementering og storytelling
  3. Motivational rhetoric and nonverbal leadership: Overbevisende mundtlig formidling og kropssprog
  4. Efficient distance management and written leadership: Effektiv ledelseskommunikation på distancen
  5. Productive meetings and powerful discourse: Bedre møder og samtaler

 

1: Mastering the personal brand

Hvilken type leder er du? Du kender sikkert dig selv fra flere personlighedstests. Men hvad betyder det for, hvordan du kommunikerer? Forskning viser, at der groft sagt findes tre typer: Den karismatiske, den troværdige og 'en-af-os'-typen. Hvordan smitter din kommunikation af på dit valg?
Dette modul handler om, hvilket billede eller hvilken persona, du vil tegne. Hvad skal dine kollegaer synes om dig? Men også om, hvilket billede din kommunikation giver af dem. For ligesom man tegner et billede af sig selv, når man kommunikerer, tegner man et af modtageren. Men hvilket billede skal du tegne, hvis de skal gøre det, du gerne vil?

 

2: Strategic persuasion and operational communication

I står med en ny strategi. Du skal melde den ud til hele divisionen. Det er vigtigt, de tager den til sig, da den udstikker kursen for jeres arbejde de næste par år. Men hvordan søren får du det kommunikeret bedst muligt?

Alt for mange ledere tænker, at et oplæg af 30-40 minutters varighed sikkert er nok ... det er det ikke. Dette modul giver dig redskaberne til at lægge den stærke slagplan, der med mere end en enkelt pep-talk får dine medarbejdere til at tage strategi, ny organisation, nye værdier eller noget helt fjerde til sig. Og som giver dig en forståelse af, hvordan man flytter folk fra et standpunkt til et nyt. Trin for trin.

 

3: Motivational rhetoric and nonverbal leadership

Nej, det er ikke (kun) ølkasseoplæg, det handler om. Men jo, det er et spørgsmål om at brænde igennem, når du siger noget. Alt for meget viden og fakta; et utal af detaljer, der kun er vigtige for dig; og alt for langt fra strategi til medarbejdernes virkelighed ... sådan ser mange oplæg fra ledere desværre ud. Og det gør, at medarbejderne alt for sjældent forstår den nye strategi, der er brugt så mange ressourcer på.

Her går vi tæt på dig, din måde at holde oplæg på og dine muligheder for at ramme plet. Kropssprog, rød tråd samt viden om anerkendende kommunikation udgør rygraden i dette modul. Vi lover, du brænder bedre igennem bagefter!

 

4: Efficient distance management and written leadership

Er du en af de ledere, hvis medarbejdere sidder i et andet land, i en anden by, i en anden bygning eller i en anden del af huset, så kender du til distanceledelse. Og det er typisk sådan, at medarbejderne længst væk altid føler, at de får alt sidst at vide, at du ikke er ret meget hos dem og at du ikke synes, de er vigtige. Samtidig er du nok nødt til mest at kommunikere med dem via skype, telefon og mail - og nok mest det sidste.

Distanceledelse handler om, hvordan du bedst bruger dine kommunikationsværktøjer til at lede, motivere og guide dine medarbejdere. Særligt når du ikke sidder midt blandt dem.

 

5: Productive meetings and powerful discourse

Du har indkaldt til møde. Du ved, hvad du gerne vil opnå. Men mødet bliver ikke helt, som du havde drømt om. Deltagerne taler om alt andet end dagsordenen. Og når du kommer med dine pointer, lytter de - men reagerer ikke som du vil have dem til. Og de stiller spørgsmål til andre dele af punkterne end det centrale.

En analyse viser, at vi kunne spare næsten 14 arbejdsdage per år, hvis vi blev bedre til at holde møder. Og det er ikke kun medarbejderne, der skal forbedre sig. På dette modul får du træning, tips og tricks til at få dine deltagere til at gøre, som du gerne vil have dem til. Intet mindre.

 

360-graders kommunikationsanalyse

Inden forløbet begynder, får du en 360-graders analyse af dine kommunikative styrker og svagheder, som er udgangspunkt for den personlige træning. Værktøjet måler på 7 forskellige ledelsesmæssige kernekompetencer, som alle har afgørende betydning for effekten af din kommunikation. 

 

Vil du med?

Alle uddannelser oprettes løbende, på efterspørgsel. Vi kører hold med min. 5 deltagere (maks. 8). Bemærk: De individuelle træninger planlægges efter tilmelding. 

Næste forløb starter: foråret 2019.

Kontakt os meget gerne, hvis du vil høre mere, har spørgsmål eller vil reservere en plads på et kommende hold.

+45 32 95 55 95 / info@rhetorica.dk  

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE

 

Praktisk information

Forløbet inkluderer:

  • 5 dage med undervisning og fuld forplejning
  • Rhetorical Intelligence View 360-analyse (inkl. rapport og feedback)
  • 5 x 1,5 times personlig træning
  • Undervisningsmateriale

Undervisning og træning foregår i vores egne lyse og venlige lokaler i Søborg. Datoer og tidspunkter fastlægges, så snart et hold er fyldt. Vi forsøger at imødekomme alle ønsker til afholdelse bedst muligt.

 

Hvad siger tidligere deltagere?

 

Citationstegn til citater. guld. 50x50

Esben Egede Rasmussen. Direktør, Fødevarestyrelsen

"Forløbet hos Rhetorica er det mest direkte anvendelige, jeg nogensinde har været på. Jeg har kunnet gå hjem og implementere det lærte samme dag og har oplevet den positive effekt af at holde bedre taler, bedre møder, og i det hele taget blive skarpere og mere bevidst om min kommunikation."

 

Rikke Dresing. Underdirektør, Middelfart Sparekasse

"Jeg har rykket mig på væsentlige punkter efter forløbet hos Rhetorica. Et punkt er bevidstheden om, hvad kropssproget betyder for min gennemslagskraft, når jeg kommunikerer. Og et andet er at være skarp på formålet med min kommunikation, hver eneste gang jeg skal ud med et budskab."

 

Morten Eggert Troen. Group Business Development Director, Bunker Holding

 ”God kommunikation handler om at gøre sig umage og være på forkant. Som erfaren leder og kommunikator har forløbet hos Rhetorica givet mig den ekstra dimension i min kommunikation, som jeg havde behov for. Og en erkendelse af, at det kræver vedholdende træning og parathed at kommunikere overbevisende.” 

 

Referencer

Ledere fra disse virksomheder har tidligere deltaget:
Fødevarestyrelsen, Middelfart Sparekasse, Nykredit, Nordea, Sydbank, Danske Spil, Dansk Sygeplejeråd, Folketinget, Sund & Bælt Holding, University College Sjælland, Energinet, Bunker Holding, Miracle, SimCorp, Cembrit, GN Resound, Atkins Global, Nielsen & Nielsen Holding, Pressalit, Dansani, Micro Matic, Bagsværd Kostskole, Faxe, Herning, Hillerød og Skanderborg Kommune.

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE 

 

 1 

[fulltext] => [state] => 1 [catid] => 14 [created] => 2017-12-07 13:05:47 [created_by] => 372 [created_by_alias] => [modified] => 2019-01-26 19:57:25 [modified_by] => 373 [checked_out] => 373 [checked_out_time] => 2019-01-26 19:57:25 [publish_up] => 2017-12-07 13:05:47 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [images] => {"image_intro":"images\/Training_and_Education_2\/Topledere.png","float_intro":"","image_intro_alt":"","image_intro_caption":"","image_fulltext":"","float_fulltext":"","image_fulltext_alt":"","image_fulltext_caption":""} [urls] => {"urla":false,"urlatext":"","targeta":"","urlb":false,"urlbtext":"","targetb":"","urlc":false,"urlctext":"","targetc":""} [attribs] => {"article_layout":"","show_title":"","link_titles":"","show_tags":"","show_intro":"","info_block_position":"","info_block_show_title":"","show_category":"","link_category":"","show_parent_category":"","link_parent_category":"","show_associations":"","show_author":"","link_author":"","show_create_date":"","show_modify_date":"","show_publish_date":"","show_item_navigation":"","show_icons":"","show_print_icon":"","show_email_icon":"","show_vote":"","show_hits":"","show_noauth":"","urls_position":"","alternative_readmore":"","article_page_title":"","show_publishing_options":"","show_article_options":"","show_urls_images_backend":"","show_urls_images_frontend":""} [version] => 96 [ordering] => 5 [metakey] => [metadesc] => [access] => 1 [hits] => 9745 [metadata] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [robots] => [author] => [rights] => [xreference] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [featured] => 0 [language] => da-DK [xreference] => [category_title] => Træning [category_alias] => traening [category_access] => 1 [author] => Simple Solution [parent_title] => ROOT [parent_id] => 1 [parent_route] => [parent_alias] => root [rating] => [rating_count] => [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [article_layout] => _:default [show_title] => 1 [link_titles] => 1 [show_intro] => 1 [info_block_position] => 0 [info_block_show_title] => 0 [show_category] => 0 [link_category] => 1 [show_parent_category] => 0 [link_parent_category] => 0 [show_associations] => 0 [flags] => 1 [show_author] => 0 [link_author] => 0 [show_create_date] => 0 [show_modify_date] => 0 [show_publish_date] => 0 [show_item_navigation] => 0 [show_vote] => 0 [show_readmore] => 1 [show_readmore_title] => 0 [readmore_limit] => 100 [show_tags] => 0 [show_icons] => 0 [show_print_icon] => 0 [show_email_icon] => 0 [show_hits] => 0 [show_noauth] => 0 [urls_position] => 1 [captcha] => [show_publishing_options] => 1 [show_article_options] => 1 [save_history] => 1 [history_limit] => 10 [show_urls_images_frontend] => 0 [show_urls_images_backend] => 1 [targeta] => 0 [targetb] => 0 [targetc] => 0 [float_intro] => none [float_fulltext] => none [category_layout] => _:blog [show_category_heading_title_text] => 0 [show_category_title] => 0 [show_description] => 0 [show_description_image] => 0 [maxLevel] => 1 [show_empty_categories] => 0 [show_no_articles] => 1 [show_subcat_desc] => 0 [show_cat_num_articles] => 0 [show_cat_tags] => 0 [show_base_description] => 0 [maxLevelcat] => -1 [show_empty_categories_cat] => 0 [show_subcat_desc_cat] => 0 [show_cat_num_articles_cat] => 0 [num_leading_articles] => 0 [num_intro_articles] => 9 [num_columns] => 1 [num_links] => 0 [multi_column_order] => 0 [show_subcategory_content] => -1 [show_pagination_limit] => 0 [filter_field] => hide [show_headings] => 0 [list_show_date] => 0 [date_format] => [list_show_hits] => 0 [list_show_author] => 0 [orderby_pri] => order [orderby_sec] => rdate [order_date] => published [show_pagination] => 2 [show_pagination_results] => 1 [show_featured] => show [show_feed_link] => 0 [feed_summary] => 0 [feed_show_readmore] => 0 [sef_advanced] => 1 [sef_ids] => 1 [custom_fields_enable] => 1 [show_page_heading] => 0 [layout_type] => blog [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [pageclass_sfx] => catblog viden [secure] => 0 [page_title] => Træning & Uddannelse [page_description] => Kommunikation, der overbeviser, motiverer og skaber adfærd. [page_rights] => [robots] => [access-view] => 1 ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [tagLayout] => Joomla\CMS\Layout\FileLayout Object ( [layoutId:protected] => joomla.content.tags [basePath:protected] => [fullPath:protected] => [includePaths:protected] => Array ( ) [options:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [component] => com_content [client] => 0 ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [data:protected] => Array ( ) [debugMessages:protected] => Array ( ) ) [slug] => 17:uddannelse-topledere [catslug] => 14:traening [parent_slug] => [readmore_link] => /traening-uddannelse/uddannelse-topledere [text] =>

 

Ledelse kræver kommunikation. God ledelse kræver god kommunikation!

Vores uddannelse gør dig endnu bedre som leder. Ikke ved hjælp af klassiske management tools, men ved at fokusere på din ledelseskommunikation. For god ledelse handler om god kommunikation.

Forløbet er overbygningen til din lederuddannelse - med fokus på eksekveringen af strategier, at lave knivskarpe udmeldinger og oplæg og at lede både tæt på og på distancen.

 

Vi giver dig konkrete retoriske værktøjer, som kan hjælpe dig med at skabe retning, følgeskab og adfærdsændringer hos dine medarbejdere, når du har brug for det. Og guess what, de kan implementeres fra dag 1!

Vi har ét fokus: At gøre dig endnu bedre. Derfor arbejder du også undervejs med egne udfordringer og cases og møder førende forskere, trænes af dygtige retorikere og får best practice fra erfarne erhvervsfolk.

Dermed får du kombinationen af faglig viden, grundig træning, netværk med andre ledere og individuel sparring på dine udfordringer.

 

Hvem er målgruppen?

Forløbet er målrettet ledere på topniveau. En stor del af deltagerne arbejder internationalt og de fleste har både medarbejdere lokalt og på distancen.

Blandt de profiler, der er på akademiet er:

  • En ordførende direktør for en international virksomhed med hovedsæde i DK.
  • En HR- og kommunikationschef for en international virksomhed med aktiviteter i 16 lande.
  • En chef for value proposition i en stor nordisk bank.
  • En administrerende direktør for en større international it-virksomhed.
  • En landedirektør fra en stor europæisk virksomhed.
  • En områdedirektør fra den finansielle sektor.
  • Og flere andre ...

 

Hvad får du med?

Dine egne cases

Du arbejder med cases fra din egen hverdag, som vi krydrer med direkte anvendelig ledelsesteori, gruppeoplæg, video-feedback og individuel træning. Så du efter hvert modul kan gå direkte hjem og bruge det lærte. Du arbejder altså samtidig med at du lærer.

Netværk og nye idéer

Du vil møde andre ledere på dit ledelsesniveau, som du kan udveksle idéer, best practice og erfaringer med. Brug det aktivt og ofte. Det giver god inspiration.

Du har indflydelse på datoerne

Som topleder har du travlt! Derfor finder vi først deltagerne, og dernæst datoer der passer alle. Vi har små hold, på maks. 8 deltagere, så vi kan kan være fleksible og ikke mindst nærværende. Og de individuelle træninger lægger du selv, når det passer dig.

Du vil få masser af individuel træning og rådgivning, så du udvikler din personlige kommunikations- og ledelsesstil. Vi tager udgangspunkt i en praktisk tilgang til retorik og kommunikation, dvs. at du gennem oplæg, diskussioner og konkret træning bliver knivskarp, når du skal gå forrest og implementere strategi, lede forandringer og bære kultur.

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE 

 

Opbygning og indhold

Forløbet varer ca. 4 måneder, og består af 5 fællesmoduler med holdundervisning og 5 individuel træninger af 1,5 time. På de individuelle træninger får du tilknyttet en fast rådgiver, der hjælper dig med at løfte og finpudse din personlige kommunikationsstil.

Modulerne er:

  1. Mastering the personal brand: Troværdighed, personligt brand og ledelsesrum
  2. Strategic persuasion and operational communication: Forandringer, implementering og storytelling
  3. Motivational rhetoric and nonverbal leadership: Overbevisende mundtlig formidling og kropssprog
  4. Efficient distance management and written leadership: Effektiv ledelseskommunikation på distancen
  5. Productive meetings and powerful discourse: Bedre møder og samtaler

 

1: Mastering the personal brand

Hvilken type leder er du? Du kender sikkert dig selv fra flere personlighedstests. Men hvad betyder det for, hvordan du kommunikerer? Forskning viser, at der groft sagt findes tre typer: Den karismatiske, den troværdige og 'en-af-os'-typen. Hvordan smitter din kommunikation af på dit valg?
Dette modul handler om, hvilket billede eller hvilken persona, du vil tegne. Hvad skal dine kollegaer synes om dig? Men også om, hvilket billede din kommunikation giver af dem. For ligesom man tegner et billede af sig selv, når man kommunikerer, tegner man et af modtageren. Men hvilket billede skal du tegne, hvis de skal gøre det, du gerne vil?

 

2: Strategic persuasion and operational communication

I står med en ny strategi. Du skal melde den ud til hele divisionen. Det er vigtigt, de tager den til sig, da den udstikker kursen for jeres arbejde de næste par år. Men hvordan søren får du det kommunikeret bedst muligt?

Alt for mange ledere tænker, at et oplæg af 30-40 minutters varighed sikkert er nok ... det er det ikke. Dette modul giver dig redskaberne til at lægge den stærke slagplan, der med mere end en enkelt pep-talk får dine medarbejdere til at tage strategi, ny organisation, nye værdier eller noget helt fjerde til sig. Og som giver dig en forståelse af, hvordan man flytter folk fra et standpunkt til et nyt. Trin for trin.

 

3: Motivational rhetoric and nonverbal leadership

Nej, det er ikke (kun) ølkasseoplæg, det handler om. Men jo, det er et spørgsmål om at brænde igennem, når du siger noget. Alt for meget viden og fakta; et utal af detaljer, der kun er vigtige for dig; og alt for langt fra strategi til medarbejdernes virkelighed ... sådan ser mange oplæg fra ledere desværre ud. Og det gør, at medarbejderne alt for sjældent forstår den nye strategi, der er brugt så mange ressourcer på.

Her går vi tæt på dig, din måde at holde oplæg på og dine muligheder for at ramme plet. Kropssprog, rød tråd samt viden om anerkendende kommunikation udgør rygraden i dette modul. Vi lover, du brænder bedre igennem bagefter!

 

4: Efficient distance management and written leadership

Er du en af de ledere, hvis medarbejdere sidder i et andet land, i en anden by, i en anden bygning eller i en anden del af huset, så kender du til distanceledelse. Og det er typisk sådan, at medarbejderne længst væk altid føler, at de får alt sidst at vide, at du ikke er ret meget hos dem og at du ikke synes, de er vigtige. Samtidig er du nok nødt til mest at kommunikere med dem via skype, telefon og mail - og nok mest det sidste.

Distanceledelse handler om, hvordan du bedst bruger dine kommunikationsværktøjer til at lede, motivere og guide dine medarbejdere. Særligt når du ikke sidder midt blandt dem.

 

5: Productive meetings and powerful discourse

Du har indkaldt til møde. Du ved, hvad du gerne vil opnå. Men mødet bliver ikke helt, som du havde drømt om. Deltagerne taler om alt andet end dagsordenen. Og når du kommer med dine pointer, lytter de - men reagerer ikke som du vil have dem til. Og de stiller spørgsmål til andre dele af punkterne end det centrale.

En analyse viser, at vi kunne spare næsten 14 arbejdsdage per år, hvis vi blev bedre til at holde møder. Og det er ikke kun medarbejderne, der skal forbedre sig. På dette modul får du træning, tips og tricks til at få dine deltagere til at gøre, som du gerne vil have dem til. Intet mindre.

 

360-graders kommunikationsanalyse

Inden forløbet begynder, får du en 360-graders analyse af dine kommunikative styrker og svagheder, som er udgangspunkt for den personlige træning. Værktøjet måler på 7 forskellige ledelsesmæssige kernekompetencer, som alle har afgørende betydning for effekten af din kommunikation. 

 

Vil du med?

Alle uddannelser oprettes løbende, på efterspørgsel. Vi kører hold med min. 5 deltagere (maks. 8). Bemærk: De individuelle træninger planlægges efter tilmelding. 

Næste forløb starter: foråret 2019.

Kontakt os meget gerne, hvis du vil høre mere, har spørgsmål eller vil reservere en plads på et kommende hold.

+45 32 95 55 95 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE

 

Praktisk information

Forløbet inkluderer:

  • 5 dage med undervisning og fuld forplejning
  • Rhetorical Intelligence View 360-analyse (inkl. rapport og feedback)
  • 5 x 1,5 times personlig træning
  • Undervisningsmateriale

Undervisning og træning foregår i vores egne lyse og venlige lokaler i Søborg. Datoer og tidspunkter fastlægges, så snart et hold er fyldt. Vi forsøger at imødekomme alle ønsker til afholdelse bedst muligt.

 

Hvad siger tidligere deltagere?

 

Citationstegn til citater. guld. 50x50

Esben Egede Rasmussen. Direktør, Fødevarestyrelsen

"Forløbet hos Rhetorica er det mest direkte anvendelige, jeg nogensinde har været på. Jeg har kunnet gå hjem og implementere det lærte samme dag og har oplevet den positive effekt af at holde bedre taler, bedre møder, og i det hele taget blive skarpere og mere bevidst om min kommunikation."

 

Rikke Dresing. Underdirektør, Middelfart Sparekasse

"Jeg har rykket mig på væsentlige punkter efter forløbet hos Rhetorica. Et punkt er bevidstheden om, hvad kropssproget betyder for min gennemslagskraft, når jeg kommunikerer. Og et andet er at være skarp på formålet med min kommunikation, hver eneste gang jeg skal ud med et budskab."

 

Morten Eggert Troen. Group Business Development Director, Bunker Holding

 ”God kommunikation handler om at gøre sig umage og være på forkant. Som erfaren leder og kommunikator har forløbet hos Rhetorica givet mig den ekstra dimension i min kommunikation, som jeg havde behov for. Og en erkendelse af, at det kræver vedholdende træning og parathed at kommunikere overbevisende.” 

 

Referencer

Ledere fra disse virksomheder har tidligere deltaget:
Fødevarestyrelsen, Middelfart Sparekasse, Nykredit, Nordea, Sydbank, Danske Spil, Dansk Sygeplejeråd, Folketinget, Sund & Bælt Holding, University College Sjælland, Energinet, Bunker Holding, Miracle, SimCorp, Cembrit, GN Resound, Atkins Global, Nielsen & Nielsen Holding, Pressalit, Dansani, Micro Matic, Bagsværd Kostskole, Faxe, Herning, Hillerød og Skanderborg Kommune.

 

  Telefonrør ikon Tegnebræt 1 KONTAKT OS OG HØR MERE 

 

 1 

[tags] => Joomla\CMS\Helper\TagsHelper Object ( [tagsChanged:protected] => [replaceTags:protected] => [typeAlias] => [itemTags] => Array ( ) ) [jcfields] => Array ( [5] => stdClass Object ( [id] => 5 [title] => Læs mere knap [name] => readbutton [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [note] => [state] => 1 [access] => 1 [created_time] => 2018-05-22 13:45:43 [created_user_id] => 372 [ordering] => 0 [language] => * [fieldparams] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [options] => stdClass Object ( [options0] => stdClass Object ( [name] => Yes [value] => 1 ) [options1] => stdClass Object ( [name] => No [value] => 2 ) ) ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [hint] => [render_class] => [class] => btn-group [showlabel] => 1 [show_on] => 2 [display] => 0 ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [type] => radio [default_value] => 1 [context] => com_content.article [group_id] => 0 [label] => Show 'Read more' button [description] => [required] => 0 [language_title] => [language_image] => [editor] => [access_level] => Public [author_name] => Simple Solution [group_title] => [group_access] => [group_state] => [value] => Yes [rawvalue] => 1 ) [4] => stdClass Object ( [id] => 4 [title] => Align social icons
 1 
[name] => icon [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [note] => [state] => 1 [access] => 1 [created_time] => 2018-05-22 11:02:44 [created_user_id] => 372 [ordering] => 2 [language] => * [fieldparams] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [options] => stdClass Object ( [options0] => stdClass Object ( [name] => left [value] => 1 ) [options1] => stdClass Object ( [name] => center [value] => 2 ) [options2] => stdClass Object ( [name] => right [value] => 3 ) ) ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [hint] => [render_class] => [class] => btn-group [showlabel] => 1 [show_on] => 2 [display] => 0 ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [type] => radio [default_value] => 1 [context] => com_content.article [group_id] => 0 [label] => Social icons alignment [description] => Align
 1 
left, right or center [required] => 0 [language_title] => [language_image] => [editor] => [access_level] => Public [author_name] => Simple Solution [group_title] => [group_access] => [group_state] => [value] => left [rawvalue] => 1 ) [2] => stdClass Object ( [id] => 2 [title] => manchet [name] => manchet [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [note] => [state] => 1 [access] => 1 [created_time] => 2017-12-07 13:36:47 [created_user_id] => 372 [ordering] => 3 [language] => * [fieldparams] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [buttons] => 0 [width] => [height] => [filter] => 0 ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [hint] => [render_class] => [class] => [showlabel] => 0 [show_on] => [display] => 2 ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [type] => editor [default_value] => [context] => com_content.article [group_id] => 0 [label] => Manchet [description] => [required] => 0 [language_title] => [language_image] => [editor] => [access_level] => Public [author_name] => Simple Solution [group_title] => [group_access] => [group_state] => [value] => ”Al den faglige viden i verden kan være ligegyldig som leder, hvis ikke man formår at kommunikere det ud og få alle med på et strategisk niveau – derfor har jeg valgt forløbet.” – Steen Lund Andersen, HR-Leder i Nordea [rawvalue] => ”Al den faglige viden i verden kan være ligegyldig som leder, hvis ikke man formår at kommunikere det ud og få alle med på et strategisk niveau – derfor har jeg valgt forløbet.” – Steen Lund Andersen, HR-Leder i Nordea ) ) [event] => stdClass Object ( [afterDisplayTitle] => [beforeDisplayContent] =>
”Al den faglige viden i verden kan være ligegyldig som leder, hvis ikke man formår at kommunikere det ud og få alle med på et strategisk niveau – derfor har jeg valgt forløbet.” – Steen Lund Andersen, HR-Leder i Nordea
[afterDisplayContent] => ) )